keskiviikko 27. lokakuuta 2010

Mä varaan Paulille paikkaa

Saanko esitellä Paulin. Paulilla ei ole tukkaa, eikä partaa, sillä parta ei pahoille kasva. Ja Pauli on paha, mutta mahdottoman kätevä mies, onhan Pauli sentään Pasin veli. Ainoa huolenaiheeni on, että Pauli lähtee Pasin luokse Lappiin, sillä Paulia tarvitaan paikalla.

Pauli on se kaveri, jolle varataan baarissa paikkaa, kun ei huvita puhua naapuripöydän örveltäjien kanssa. ”Saako tähän istua?”, kysyvät örveltäjät. ”Ei se nyt käy, koska pidän Paulille paikkaa”, kuuluu vastaus. Pauli on mahdottoman kätevä, koska Pauli on aina melkein jo perillä.


Pauli on myös se kaveri, joka juuri oli linjan toisessa päässä, kun sukulaiset kyselevät. ”Kukas sulle soitti?”, utelevat sukulaiset. ”Pauli”, kuuluu selittelemätön vastaus. Pauli on mahdottoman kätevä, koska Paulilla on paljon asiaa, ja siksi se soittelee ja laittaa viestiä tämän tästä. Jos kuitenkin lisäkysymyksiä herää, kuten ”Ai, kuka Pauli?”, voi vastata reippaasti, että ”No se Pasin veli” ja livetä paikalta.

”En se minä ollut, se oli Pauli”, voi vastata silloin, kun on parempi, ettei vastaus ole ”minä”. Kun hylly tippuu seinältä ja isä karjuu naama punaisena tivaten, kuka sen siihen naulasi, oli se tietenkin Pauli. Pauli taisi olla viimeinen, joka lähti autosta ja jonka ovi jäi raolleen, kun aamulla on akku tyhjä koko yön palaneen sisävalon takia. Pauli lienee käynyt myös omenavarkaissa viimepäivinä, onhan Pauli paha mies ja selkeä omenavarkas.

Minä varasin Paulille paikkaa viimeksi maanantaina. Oletko sinä nähnyt Paulia viimeaikoina?

3 kommenttia:

  1. En mä Paulista tiedä, mutta Pasin ex soitti mulle viimeyönä yhdeltä. En vastannut, koska se soitti viimeyönä yhdeltä.

    VastaaPoista
  2. Itse olen huomannut, että esimerkiksi bussilla matkustaessa vieressäni istuu Pauli, joka on itseäni lukuunottamatta kaikille näkyvissä. Poikkeuksen tekevät tietysti juttukaverin tarpeessa olevat, yleensä alkoholin ansiosta avoimet ihmiset.

    VastaaPoista
  3. Jarno, Pauli on ehtivä mies, se ehtii välillä bussiinkin. Mutta joo, onneksi osa istahtaa reippaasti Paulin syliin ja ryhtyy jutustelemaan. Joskin olisi kyllä kiva, että välillä ne juttukaverit olisivat enemmän juttelevia ja vähemmän humalassa.

    VastaaPoista

Related Posts with Thumbnails